The road to Dallas: the assassination of John F. Kennedy (David E. Kaiser, 2008)

Met The road to Dallas: the assassination of John F. Kennedy  waagt gerespecteerd historicus David E. Kaiser zich aan een complottheorie over de moord op John F. Kennedy in 1963. Het werk maakt indruk als sobere en objectieve analyse van het gebeurde. In die zin onderscheidt het zich van menige complottheorie op het internet.

Volgens Kaiser handelde moordenaar Lee Harvey Oswald niet alleen. Oswald zou deel uitmaken van een georganiseerd crimineel netwerk dat wraak wilde nemen op de familie Kennedy. Hoewel deze theorie niet nieuw is, slaagt David E. Kaiser erin om ze van meer bewijsmateriaal te voorzien dan zijn voorgangers. De CIA zou volgens Kaiser dan weergeen betrokken partij zijn.

Kaiser, David E. The road to Dallas: the assassination of John F. Kennedy. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University Press, 2008.

Gibbs, David N. Recensie van The Road to Dallas: The Assassination of John F. Kennedy, door David Kaiser. In Presidential Studies Quarterly 41, nr. 2 (2011): 422-4.

Recensie van The Road to Dallas: The Assassination of John F. Kennedy, door David Kaiser. Harvard University Press. Geraadpleegd 31.08.2017. Http://www.hup.harvard.edu/catalog.php?isbn=9780674034723&content=reviews.